Jak robić lepsze reklamy dzięki konwersjom offline

Jak robić lepsze reklamy dzięki konwersjom offline?

29 lipca 2023

Czas czytania: 1m 52s

Jak robić lepsze reklamy?

Dzięki lepszym informacjom o ich efektach.

W e-commerce sprawa jest prostsza, bo klient robi zakup na stronie, a system reklamowy widzi konwersję wraz z jej wartością.

A co jeśli Twoja reklama ma pozyskiwać leady, z których sprzedaż sfinalizujesz po 2 miesiącach?

Nie każdy zdobyty lead jest warty tyle samo.

Lead A zakwalifikujesz i podpiszesz z nim umowę, a lead B nigdy nie podejmie z Tobą rozmowy.

Niestety, dla systemów reklamowych oba te leady są tak samo kaloryczne, bo zrealizowały konwersję w postaci wypełnienia formularza.

Na szczęście możesz ten problem rozwiązać w 3 krokach.

Oto jak:

Krok 1: import "click id" do systemu CRM

Twoich klientów z systemu CRM możesz powiązać z użytkownikami Google Ads na podstawie 3 atrybutów:
- numeru telefonu,
- adresu e-mail,
- Google Click ID.

Ta ostatnia opcja pozwoli Ci łączyć Twoich klientów z wyświetlanymi im reklamami z największą skutecznością. Jednocześnie prawdopodobnie nie masz takiego pola w swoim CRM.

Z importem GCLID reklamy, w którą kliknął klient do systemu CRM pomoże aplikacja attributer.io

Oferuje ona możliwość wzbogacenia danych pozyskiwanych przez formularz zapisu na Twojej stronie internetowej o dane z systemu reklamowego Google Ads.

Do swojego formularza dodajesz ukryte pola, które będą zbierać potrzebne informacje. Link do instrukcji dla różnych formularzy: https://help.attributer.io/add-hidden-fields/

Ukryte pola w formularzu tally.so
Ukryte pola w formularzu tally.so

W systemie CRM Pipedrive stwórz również takie same pola własne, do których zapiszesz zebrane dane.

Krok 2: włącz konwersje offline w Google Ads

Na koncie Google Ads:

Cele -> Podsumowanie -> Nowe działanie powodujące konwersję -> Importuj -> Inne źródła danych lub CRM -> Śledź konwersję po kliknięciu

W dalszym kroku skonfiguruj konwersję. Wybierz "Potencjalny klient, który dokonał konwersji", żeby raportować sfinalizowane zakupy.

Wyszukaj swój CRM w platformach danych.

Ustawienia konwersji offline w Google Ads
Ustawienia konwersji offline w Google Ads

O konwersjach offline przeczytasz również tutaj: https://support.google.com/google-ads/answer/11459091?hl=pl

Krok 3: połącz Google Ads z CRM za pomocą Zapier

Google Ads przekieruje Cię do uwierzytelnienia aplikacji Zapier.

W Zapier wybierz natychmiastowy trigger dla Pipedrive "Updated deal stage" i wskaż, na którym etapie lejka umowę z klientem możesz uznać za sfinalizowaną.

Kroki dla integracji Pipedrive i Google Ads w Zapier
Kroki dla integracji Pipedrive i Google Ads w Zapier

W ustawieniach kroku dla Google Ads ważne jest wybranie identyfikacji konwersji poprzez Click ID. Wybierz również wartość konwersji z pola wartości w Pipedrive.

Ustawienia raportowania konwersji offline Google Ads w Zapier
Ustawienia raportowania konwersji offline Google Ads w Zapier

Podsumowanie:

- ten sam sposób zadziała również z systemem reklamowym Meta, musisz tylko zebrać w formularzu dane w polu ukrytym FBCLID,
- do raportowania konwersji offline w LinkedIn Ads wystarczy adres e-mail klienta,
- Pipedrive nie jest również jedynym wspieranym systemem CRM, bez problemu połączysz inne systemy CRM łączące się z Zapier,
- wiedza o tym, które reklamy przynoszą Ci pieniądze, a nie tylko kontakty pomoże Ci tworzyć reklamy, które realnie zarabiają pieniądze.

Do zobaczenia za tydzień.

Kiedy będziesz potrzebował, mogę pomóc Ci na 3 sposoby:
1. Szukasz rozwiązania konkretnego problemu? Umów się na bezpłatną konsultację ↗︎
2. Chcesz wdrożyć w firmie, lub nauczyć się efektywniej korzystać z asana.com? Sprawdź jak możemy współpracować↗︎
3. Potrzebujesz zoptymalizować lub wdrożyć CRM pipedrive.com? Zobacz jak mogę Ci pomóc ↗︎

Start Simple Automate Scale

Raz w tygodniu dostaniesz bezpłatnie, jedno gotowe rozwiązanie, jak skutecznie wykorzystać aplikacje no-code do zarządzania, marketingu i sprzedaży.

Dzięki za zaufanie! Zapisałeś się do newslettera!
Ups! Coś poszło nie tak, wpisz jeszcze raz adres e-mail.

Bez SPAMu. W każdej chwili możesz się wypisać.